Péntek, szombat, vasárnap zajlik a 80-as évek autóversenyzőinek találkozója Hódmezővásárhelyen, és ennek keretében vasárnap kerül megrendezésre 10 órától a hagyományos SÖNDÖR KUPA SZLALOM verseny a TESCO parkolójában Várhegyi Sándor ( 06 20 5420116 ) szervezésében.
A versenyre bárki nevezhet, biztonságos autóval ( érvényes műszaki vizsga nem feltétel ).
Díszvendég: Ferjáncz Attila
Mindenkit szeretettel várunk!
Üdvözlettel: Ludescher Loránd
2008.09.11. 22:25
Sziasztok!
Kicsit megzavarom eme eszmefuttatásokat, és meginvitálok mindenkit az Extrém Kupa Szlalomversenyre Veszprém-szentkirályszabadjai reptérre! Az új helyszín, új lehetőségeket teremtett a versenyünknek, mind hoszban mind kialakításban.
A Pálya építésen túl vagyunk, így a szombati versenyre 2550m-es lett a pálya hossza és Kb 3'30" perces.
Mindenkit szeretettel várunk, és jó szórakozást mindenkinek!
INFÓ: www.extremkupa.cwi.hu
Sziasztok: Csuri
2008.09.11. 22:12
Köszi szépen Tibi! Amugy Marci sose tanított engem, max. lekiabált, hogy hogy megyek!
Vincze Feri
2008.09.11. 15:57
Sziasztok!
Gratulálok Vincze Ferinek a győzelemhez, szerintem megérdemelt egy igazán jó eredményt!
Feri, én is hallottam a Marcitól, mikor mondta, elhoztam a „tanítványomat”… A Marcinak a stílusa olyan amilyen, de vezetni azt tud.
Hogy ki szól, és ki nem a bójahibáért, ha elköveti, azt mindenki döntse el. Én voltam már, hogy nem éreztem, és nem is hallottam a bóját, de beírták, viszont nem reklamáltam, mert eldönthettem, és bízom a korrekt pályabírókban.
A versenyről: Nekem nagyon tetszett, egy igazi versenypályán mehettünk, kitűnő aszfalton, pörgős versenyen, és Túri Tomi miatt kicsit nagyobb versenyzőknek érezhettük magunkat.
A pálya vonalvezetésével velem együtt sokaknak volt problémájuk, ezért én nem nevezném nullának.
A bója gondok, és a miattuk kialakult tetemes késés, valamint az összecsapott díjkiosztó, az nem tetszett.
Sajnálom Vízkeleti Janit, mert egy kiélezett kategóriában veszített pontokat, úgy hogy senki nem tudta biztosan, mi az igazság. Viszont „erőből” megoldani ezt a dolgot butaság volt.
A bójahibákról:
Igaza van Magdinak, hogy mennyit, és milyen körülmények között dolgoztak a pályabírók, és persze emberek Ők is és hibáztak. De mivel ez egy szakág, és a sorozat egyik legfontosabb versenye volt, én úgy gondolom a legnagyobb hibát a verseny szervezői, vezetői vétették, hogy nem próbáltak meg javítani a helyzeten. A pályabíró tette a dolgát, sokszor olyan helyzetben is, ami számára követhetetlen volt, és hibázott, de ezt látva a verseny vezetőinek intézkedni kellett volna, mert ez a dolguk. Közös a célunk, hogy jó versenyeken jól érezzük magunkat, és mégis úgy gondolom a szervezők, vannak a versenyzőkért. De ez mintha az utóbbi időben háttérbe szorulna.
Viszont örültem Hegedűs Csaba hozzászólásának, aki elismerte a hibákat, és nem próbálta elkenni, megmagyarázni őket. Rögtön megoldást is kínált, és most itt ez alkalom, hogy elmondjuk véleményünket. Ez egy igazán profi hozzáállás, nagy szervezői múlttal. Csaba által leírtak orvosolják a problémákat, és a 2. megoldás tökéletes lenne a bója gondokra.
Lacinak:
Lehet, hogy vannak az országban nagyon jó versenyek, de tapasztalatom szerint az OSZAK. versenyek, és különösen a HRT. rendezésében, egy külön, magasabb kategóriát képviselnek.
Nem feltétlenül igaz, hogy a sok pénz meghozza a sikert, de nagyban hozzásegíthet. Jó példa erre Halápi, Vörös, Ördög hármas, szinte verhetetlenek, pedig igazán alacsony a költségvetésük. Tehát esély van, csak tudni kell vele élni.
Sajnos „Tonyó” az utolsó körében, mivel + kört ment, feltartotta az addig hibátlanul versenyző Beksi Bélát, aki a megismételt körét elrontotta. Ha ez nem történik, lehet, hogy Béla megismételte volna tavaszi kecskeméti győzelmét. Szóval érezzük jól magunkat, de ne rontsuk el mások kedvét sem.
Mindenkinek:
Tudomásul kell venni, ma Magyarországon az OSZAK. fényévekkel a legerősebb bajnokság, és aki itt elindul, tudja helyén kezelni az eredményét. Tavaly nekem is megdöbbentő volt az óriási fejlődés. Nem elkeseredni kell egy gyengébb eredményen, hanem elgondolkodni, tehetségen, technikán, hozzáálláson. Aki komolyan veszi, az előrelép, aki szórakozásnak az érje be szerényebb eredménnyel.
Én szeretném, ha Magyarországon maradna a szlalom az, ami 5-6 éve is volt. Van nálunk is olyan hagyománya ennek a versenynek, mint bármelyik országban. Haladjunk a korral, de nem biztos, hogy a külföldi példa mindig jó, legalábbis nekünk.
Remélem a debreceni verseny nem az utolsó a bajnokságban, és a helyezések viták nélkül fognak eldőlni.
Nem akartam bántani senkit, ez egy vélemény volt, ha egy kicsit hosszú is.
Sziasztok: Dobos Tibor
2008.09.10. 21:23
Húúú.Nem egyszerű dolgok vannak most itt. De egyetértek ,hogy a pályabírók is emberek,tévedhetnek.A teniszlabdás megoldás tetszik nagyon ,szerintem alkalmazhatnák a versenyeken. Az e-betűs slick gumi használata N-ben elég drágává, és esély eltávolítóvá tesz a szegényebb versebnyzőket. Külföldön, ha jóltudom nem is lehetséges csak sima utcai gumivan menni Ebben a kategóriában. Ezen jövőre itt is nálunk is változtatni kéne. A versen y amúgy elég színvonalas volt. És köszönön a fekete Únós srác kisegítését egy csavarral és Kántor Caabáét az anyával! Köszi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
KAPOSZNYÁK MIHÁLY
2008.09.10. 21:07
Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy én is hozzászóljak a témához. Sokan vetettek fel nagyon jó és okos gondolatokat. Bevallom őszintén, hogy a "teniszlabdás bója" megoldás már megfogalmazódott bennem is. Sőt! Az autósport szövetség hivatalos véleményét is kikértem. Mert azt azért ne felejtsük el, hogy az OSZAK, egy hivatalos sorozat, majdhogynem már egy szakág, tehát alkalmazkodnunk kell a nemzetközi és nemzeti szabályokhoz is (Parc ferme, óvási idő, stb...).
Az elmúlt futamokon észrevehette minden versenyző, hogy nemcsak a rendező, hanem én is megpróbálok megtenni mindent azért, hogy az eltévedt Drift versenyzők ne az oszak futamokon éljék ki magukat, ezzel elvéve az időt a komoly szlalom versenyzőktől. Hozzá kell tennem, hogy kisebb-nagyobb sikerekkel. Sajnos az is előfordult, hogy a kérdőrevont és a körből kizárt versenyző megfenyegetett, feljelentett. No comment.... A nevezésüket pedig nem utasíthatjuk vissza, hiszen volt már sok olyan hátsó kerekes autóval versenyző személy, aki gyönyörűen keresztben autózott, de nem rendezte át a pályát, nem vett el hosszú perceket a többi versenyzőtől a pörgéssel-forgással, és főként nem veszélyeztette a nézőket, versenyzőtársakat. Így marad a külön kategória.
Röviden összefoglalva: minden rendező, pályabíró azért dolgozik, hogy hibátlan versenyeket tudjunk lebonyolítani. A pályabírók például napi 14 órát állnak kint a tűző napon, majdnem 40 fokos melegben. Nem akkor állnak be az árnyékba, vagy mennek be egy hűsítő italra a klimatizált büfébe, amikor akarnak, hanem a körök közötti picike szünetben. Tegye mindenki a szivére a kezét: bármikor is gondolt arra, hogy ezek az emberek az Ő szórakozása miatt állnak ott a pálya szélén? Mindig csak támadja mindenki Őket, pedig az Ő munkájuk nélkül nem lenne, aki visszategye a bóját a helyére, aki előző este, éjjel felépíti a pálya vonalát. Ne felejtsétek el, hogy mindannyian emberek vagyunk, tehát hibázhatunk, és ne csak akkor emlegessük fel a mások hibáját, amikor érdekünk fűződik hozzá, hanem akkor is, amikor magunk hibázunk!
A következő futam: 2008.09.21. Debrecen - visszavághattok az ellenfeleknek a pályán! :)
Demeter Magdolna - versenyigazgató
2008.09.10. 18:32
Sziasztok!
Izzik a fórum!
Az autóversenyzés technikai sport! Azaz a vezetési tudás mellett rengeteget számít az eszköz, amivel versenyez valaki. Több pénz = nagyobb esély a győzelemre, de nem garancia a biztos győzelemre! Kis pénzből is lehet jó autót csinálni, különösen szlalomra! És ezzel az autóval akár egy fakezű is tud győzni! Vagy nem? Közzéteszek egy számítást:
Trabant 601 Limuzin COX-845 20.000. Ft, Tuning Motor 50 LE: 150.000. Ft (Erdei Zsoltnál bárki vehet ilyet), váltó áttételek 25.000. Ft, VW Golf-I komplett első, és hátsó fékrendszer a bontóból 10.000. Ft, Alufelnik a bontóból 15.000. Ft , 4 db, Matador slick gumi, 2 db lágy, 2 db közepes 120.000. Ft ( Ez új!, a Duenen találsz használtat is töredék áron! ), Plexi 10.000. Ft, Használt Bing karbi a német bolhapiacról 1500 Ft, Esztergálás, apró alkatrészek max 50.000. Ft. Nem tartunk még ötszáznál ( Kb. 400.000. Ft ) Ebben az állapotban volt az autó, ennyibe került, amikor 2007-ben FIA CEZ SZLALOM futamot nyertem vele a horvátországi Movi Marofban 130 induló közül. Nem fényezni akarom magamat, de azon a versenyen fix, hogy ez volt a legolcsóbb autó!
De itt nem is a pénzről van szó igazából, amikor Laci azt írja, hogy nem telik slickre, hanem arról, hogy büdös beülni például egy Trabantba, mert az milyen égő annak aki csapatni akar. Akkor ne fogjuk a pénzre! Pénz nélkül nem lehet eredményt elérni? Trabanttal is lehet a SZLALOMBAN! Lehet, de finnyásak vagyunk! Könnyű ezzel takarózni!
Marhaság, hogy azért csapatnak egyesek a szlalom versenyen, mert ott szembesülnek azzal, hogy nem tudnak sokat áldozni, és nincs esélyük, és ebben élik ki magukat! Honnan tudja valaki, hogy nem rúghat labdába, ha meg sem próbálja. Nem Tonyó ellen szóltam eddig sem, hanem arról a jelenségről, hogy a SZLALOM versenyen egyesek nem SZLALOM versenyeznek, és magyarázzák, hogy miért nem.
Hősünk az első körben 99. volt 110 közül, a másodikban 86. volt 107 közül, az utolsóban ő is utolsó volt 101 közül, és lehet, hogy többet ment egy körrel. Hát nem mondom ettől én is elkeserednék!
Azt hiszem joggal kérdezem meg, hogy volt-e neki egyáltalán valamilyen SZLALOM versenyzési szándéka?
Azt pedig, hogy hogyan kell autózni hátsókerekes autóval, azt megmutatta eredményesen Beksi, Farkas, Hernádi, és Deák Tünde is a BMW-vel, és Kiss Sanyi is a Ladával, bár neki a végeredmény nem jött össze, de a szándéka tiszta volt. Ők értik, hogy miről írok, ha olvassák ezt a hozzászólást
Üdv: Ludescher Loránd
2008.09.10. 15:34
Sziasztok!
Nos Sajnálattal látom, hogy a szlalom versenyzés is a pénz felé orientálódik, és attól függ! No meg lassan Sprint lesz a szlalomból!!!!!!
Aki sokat tud áldozni, annak jól megy, aki nem, annak nincs esélye. Ha valaki ezzel ott a versenyen szembesül a kategória társak között, akkor megpróbálja jól érezni magát, ha már nem rúghat labdába. Szerintem „Tonyó” sem tartott fel senkit, és nem okozott galibát csak kicsit fel van fújva az egész. Az ideje? Hát nem lehet, hogy 1 körrel többet ment és azért több egy perccel? De igen! Pont Ő az-az ember, aki szépen tud időre is kissé keresztbe autózni, és nem hibázik, nem pörög-forog, mint sok fakezű önjelölt! Ja és Ő nem DRIFTes nem is lesz az soha.
Egyébként egy hátsó kerekes autóval, sokszor jobb időt lehet úgy autózni, hogy a kanyarban kissé csapatja a farát, főleg ha nem telik slickre!
Ez a pálya csak jó minőségével tűnik ki a többi közül. Eleve egy nulla a vonalvezetése, gokart pálya és nem szlalom! Nagy a sebesség kevés a lassító és a bója, de a rárajtoltatásos körversenyt sem tartom jó ötletnek. Olyan pályát kellene kialakítani, ami nem ér össze, így nincs keveredés, és hogy ki hány kört megy. Ezért nincs idejük a bíróknak még a rajtszám pontos megfigyelésére sem a bójakergetés közben. Percenkénti indításnál de még 40-50 másodpercenkéntinél ez kiküszöbölhető. Nem érik utol egymást a versenyzők, így nem kell új kört teljesítetni az elmelegedett gumikon. Nem kellene 1 órát váratni a népet a két futam között, és az eredmények is hamarabb készen, lennének. Nem kell körönként óvás időt várni, azt meg lehet a futamok közt is beszélni vagy a végén. Akkor nem lenne oly hosszú a nap, és többen megvárnák a díjkiosztót is. (120 autó=2 óra, 9-től 10 perces szünetekkel a 3-kör 16-ra simán vége. 17óráig díjkiosztó, és aki 2-300 km-ről jött még az is simán hazaér időben.)
Néhány gondolat:
-Lehet, hogy már vannak jobban szervezett versenyek is csak kisebb a hírnevük!
-Elég baj, hogy csak az erős, és slickes autók tudnak már csak érvényesülni.
-Jövőre „N”–be nem kéne az „E” slicket sem engedni, akkor talán egyenlőbb lenne legalább az”N” kategória.
Ui: Ez nem fikázás csak ötletek, és építő kritikák.
Tisztelettel: Laci
2008.09.10. 15:26
Sziasztok! Répási Richárd! Egyik,h Marci nem a tanítómesterem, a másik,hogy az eredményen nem változtatott volna az a bólyahiba, ha beirják! Nem az én hibám, hogy nem írták be a bólyát! Éreztem azt a bólyát én is, de úgy tudom, hogy nem csak nekem volt ilyen, hogy nem írtak be egyet, és ő se szolt! Szerintem ugyanugy nem szoltál volna te se ha neked ilyen van! 2-szer volt már nekünk ilyen eset, hogy nem löktem, hanem az előttem lévő lökött csak amire odanézett a pályabíró addigra már én voltam ott, és nekem írta be a bólyát, és azon nagyon sok múlott!
Vincze Feri
2008.09.10. 12:36
Sziasztok!
Akkor még ragozom egy kicsit, hogy tisztuljon a kép! Nem vagyok a drift ellen, nagyon szívesen elmegyek egy drift versenyre, ahol nagyon tudom élvezni ezt az ágát az autózásnak! Ott!
De!
A kecskeméti verseny SZLALOM verseny volt! Méghozzá egy igen jó SZLALOM verseny volt! Aki a többi indulóra tekintettel volt, az úgy teljesítette a pályát, ahogy azt kitalálták, azaz gyorsan, hiba nélkül akart végigmenni, a lehető legjobb eredményt elérni. Persze volt aki a nagy akarásban hibázott, és bóját döntött, amit fel kellett állítani a következő versenyző előtt, hogy ne kelljen neki újra futnia, vagy olyan is volt, aki kicsúszott, és összekoszolta a pályát, ezzel megnehezítve az őt követők dolgát. Ez természetes velejárója a versenyzésnek.
Aki időre autózott, az minimun 2, de max 2,5 percig volt a pályán, és már jöhetett is a következő versenyző, tudott pörögni tovább a verseny.
Bauer Antal az utolsó, a "közönség soraiban osztatlan sikert aratott"???? futamában 3 perc 41 sec alatt tudta teljesíteni a pályát, és 62 hibapontot gyűjtött be ezalatt. ( 1 bója 2 hibapont! ) Összesítve így 4 perc 43 sec lett az ideje, amivel az utolsó 101. helyen végzett ebben a futamban. Ilyen a SZLALOM verseny értékelése. Aki rossz időt megy sok hibával, az utolsó lesz! Egy drift versenyen lehet, hogy győzni tudott volna ezzel a produkcióval. De itt nem, mert ez SZLALOM verseny volt! Erre írtam korábban, hogy sok volt az eltévedt induló, aki nem tudta, hogy milyen versenyre nevezett. Mert egy még elment volna, de sajnos már tömegesen voltak jelen az eltévedtek, akiknek nem ide, hanem Tökölre a drift edzésre kellett volna menniük!
Egy bodybuilding versenyen még jót szórakoznának a nézők, és az indulók, ha előjönne egy Woody Allen alkatú 40 kilós versenyző, aki a kiművelt teste helyett az alsónadrágja letolásával akarná szórakoztatni őket, de a sokadiknál már nem találnák ezt viccesnek, mert nem ezt a formáját várják az önmagát megmutatásnak.
Ludescher Loránd
2008.09.10. 12:31
sziasztok Hegedűs Csaba örömautósok cimű gondolatát nagyon jó ötletnek tartom senkinek nem adhat okot a sértődésre Bauer Antal
2008.09.10. 10:10
Sziasztok!
Észrevétel a Hegedűs Csaba eme írására: "Megoldás1: a teniszlabdás dolog jónak tűnik, de szerintem(tünk) balesetveszélyes. Mert vagy a versenyzőt zavarja a pályán guruló labda, vagy a pályabíró van veszélyeztetve a labdavadászat közben."
Mivel a bólya lefele bővül, így egy vékony de erős damillal, ami nem hosszabb mint 50-60 cm lehetne felerősíteni a tenisz labdát vagy más olyan eszközt, ami tutira jelezné a hibát. Nem baleset veszélyesebb mint amikor 3-4 méterről hozza vissza magát a bólyát a Versenybíró. Tehát összegezve: autó jön, bólya mozog, vagy borul, labda csak kicsit távolodik el a bólyától, Versenybíró biztonságban, hisz nem kell kilómétereket menni egy jó eltalált bólya vagy labda miatt. Ugyanis a labda a bólya üreges testébe lesz rögzítve, így csak együt tud nagyobb távolságot megtenni.
Kérlek bennetekek kommenteljétek az ötletemet.
ui. egy versenyző társam javaslata az egymás utolérésével kapcsolatban: Az első mért kör után az elért idő arányában engedjétek el az autókat. Igen mint sok egy autóversenyen. Pl a F1-ben. A rajtnál űgyis be lessz mondva ki van a rajtban.
Hajóka
2008.09.10. 09:43
Sziasztok
Köszönjük szépen a negatív és pozitív kritikákat egyaránt. Mi úgy tekintünk rá, hogy építő jellegű. Mert amiket felsoroltatok hibákat, azokat természetesen mi is átbeszéltük, még vasárnap este.
Az eredmény:
- figyelmetlen sportbírók: valóban elég nagy terhelést osztottunk rájuk, erre mi sem számítottunk! Úgy gondoltuk, hogy a 122 előzetes nevezőből kb. 100-an fognak megjelenni. Hogy miért? Mert ez volt az elmúlt 8 év tapasztalata, hogy az előnevezettek közül 10-20 ember lemarad akármilyen ok miatt. Viszont márciusban is látható volt, hogy a 101 autós szépen lement úgy, hogy hároman voltak a pályán. Ebből adódik, hogy a pályabíróknak több idő állt rendelkezésre a munkavégzésre. Megoldás1: a teniszlabdás dolog jónak tűnik, de szerintem(tünk) balesetveszélyes. Mert vagy a versenyzőt zavarja a pályán guruló labda, vagy a pályabíró van veszélyeztetve a labdavadászat közben. Megoldás2: Minden posztra kerül +1 ember, aki jegyzőkönyvezik. A poszt jobb és bal oldalán levő pályabíróknak pedig csak a helyreállítás lenne a feladata. Azt hiszem, ez már nem balesetveszélyes.
- örömautósok: Ha nem fogadjuk el azon versenyzők nevezést, akik az élményre autóznak, akkor ugye egy hülye, nagyképű, köcsög banda vagyunk! Ha elfogadjuk, akkor ugye majdnem ugyanaz. Megoldás: 500-tól indulva új rajtszámmező bevezetése csak és kizárólagosan a számunkra ismeretlen ladások és bmw-sek számára (ezért a mondatért megint nem nővekszik a népszerűségi indexünk!!). Nem azért, mert ladások vagy bmw-sek! De így nem tartják fel azokat, akik időre autóznak, és Ők is tudnak autózni úgy, ahogy akarnak.
- több körösök kiintése: Külföldi versenyen is előfordult, hogy valaki egy körrel többet, vagy kevesebbet ment. Ez a versenyző hibája. Ha elkezdünk piros zászlózni nekik, akkor esetlegesen másik versenyző is magára veszi a piros zászlót, mert tudja, hogy általános gebasz van a pályán, vagy csak egy versenyzőnek szól a zászló.
- Vincze Feri: a versenyző is jelezte, hogy felborította a bóját. Mivel ez volt akkor az első eset a figyelmetlenségünkre, úgy döntöttünk, hogy a jegyzőkönyvet fogadjuk el. Lehet, hogy hiba volt. Útólagosan a jegyzőkönyveket módosítani nem lehet.
Hegedűs Csaba
2008.09.10. 07:13
A kecskeméti verseny megosztotta úgylátom a versenyzőket. A Vincze Feri második körében nem beírt Bólyát nem is biztos, hogy megláthatta a pályabíró,mert a Tribün felé volt a célegyenesben.Csak én azt nem értem, hogy én egy hangos Ladából hallom ,érzem ha volt valami bólyahiba, a Feri autója pegig elég halk. Ha érezte, hogy nem volt olyan fer, hogy szóljon, hogy bocsi volt, nem irtátok, de jelzem, mert jövőri is jönni akaorok az Oszak versenyeire. Azon a 2 másodpercen azért biztosan múlt volna valami.Mondjuk a "tanítómestere" Marci sem volt mindig fer,volt kitől a rosszat tanulni. Nem a vezetés terén, mert ott nagyon jó, a becsület terén. Köszönöm
Répási Rihárd!
2008.09.09. 13:34
sziasztok nekem nagyon tetszett a kecskeméti verseny ilyen jó minőségü pályán még nem sikerült versenyezni pörögtek a körök Vizkeleti úrnak köszönöm a gratulát szerintem rám gondolt a fekete bmwvel kapcsolatban bár a nézők között osztatlan siker volt az utolsó köröm de a rendezők illetve egy két versenyző társamnak igen csak nem tetszett pedig nem volt megforgás vagy ilyesmi de hát mindegy azért gratula a szervezőknek Bauer Antal
2008.09.09. 07:52
Sziasztok!
Csatlakozva versenytársakhoz: a kecskeméti verseny egy igazán gyors, hajtós pálya volt, pörgős lebonyolítással. A rajtoltatáshoz, a futamok menetéhez csak gratulálni tudok, nem volt felesleges várakozás, időhúzás.
A bójahibák mindig sok vitára adnak okot, sok példát lehetne mondani az egész szezonból, de most – talán a sok induló és a pályán egyszerre tartózkodó 3-4 autónak köszönhetően – ez különösen feltűnő volt. Ahogy közeledik a bajnokság vége, egyre fontosabbak még a tizedek, századok is, nemhogy a hibák miatt beírt, vagy nem beírt másodpercek. Persze a pálya szélén 40 fokban nagyon nehéz órákon keresztül figyelni, és minden pályabírói hiba azonnal feltűnik valakinek, de a versenyző, aki hónapokat dolgozott az autóján, befizette a nevezési díjat és utazott sok kilométert 3 x 2 perc autózásért, joggal várja el a teljes odafigyelést. A teniszlabdás megoldás a szentkirályszabadjai Bajnokok Tornáján nagyon jól működött, nem volt vita, hogy kimozdult, vagy nem mozdult a bója a helyéről. Persze ez sem megoldás mindenre, a hibák pontos adminisztrálásában ez sem segít, de talán kiküszöbölhető lenne a sokszor hallott mondat: „csak megbillent a bója, de az az ember odament, igazított rajta és beírta hibának”.
Mi veszprémiek azon vagyunk, hogy a környékbeli autósokat is próbáljuk rábeszélni az Országos Bajnokságon való indulásra (pillanatnyilag a Dunántúlról csak mi ketten indulunk). A mostani versenyen pl. 7 fős volt a „veszprémi különítmény”, többek között a szépen autózó ladás, Kiss Sanyi barátunk, aki a mi rábeszélésünkre jött el erre a versenyre, de nagyon reméljük, hogy jövőre ő is csatlakozik az OSZAK-os mezőnyhöz. Viszont ahhoz, hogy a zömében tőlünk 200-400 km-re rendezett versenyekre megérje elmenni, ahhoz az kell, hogy onnan mindenki jó szájízzel tudjon hazamenni.
Kedves HRT! Remélem a leírtakat nem támadásnak veszitek, hiszen mi azért járunk a versenyeitekre, mert ez a sorozat az ország egyik legszínvonalasabb szervezése, a mezőny pedig a legerősebb; a társaság és a hangulat is nagyszerű.
Üdv:
Reiner Erika
2008.09.08. 22:43
Tisztelt Oszak szervezők!
Először is gratulálni szeretnék a pörgös lebonyolításhoz! A nagy létszámhoz képest elég pörgős verseny volt. Nagyon jó volt, hogy egyszerre akár 4 autó is a pályán lehetett. Az már látszik, hogy a szervezők mindent megtesznek, hogy látványos versenyeket tudjanak rendezni.A pálya nagyon jó volt!!!
Ez egyúttal megnehezítette a sportbírók dolgát talán túlságosan is. Konkrétan a probléma abból fakadt, hogy a bírók nem voltak tisztában, hogy melyik rajtszám melyik autóhoz tartozott. 2 esetről tudok, az egyik éppen velem esett meg. A rajtoltatás folyamányaként úgy jött ki, hogy a mögöttem induló versenyzőt a köröm 2/3-ánál indították el, mire én a következő körben kb 60m-re megközelítettem. Az előttem haladó versenyző a célegyenesben feldöntötte a bójakapu egyik felét, majd a sportbíró gyorsaságát kihasználva, úgy, hogy én közben a célegyenesre már ráfordultam, rohant be felállítani a bóját. Mire a pályáról kirohant kb addigra értem át azon a bizonyos kapun HIBA NÉLKÜL. Gondolom mivel a papírján a rajtsorrend szerint én voltam az első versenyző,(meg a rajtszámom amúgy sem látta) így azt hitte én mentem előrébb, ezért nekem írta be a hibát! Ezt abból vélem kikövetkeztetni, hogy aki feldöntötte, annak 0 hibás volt a köre!!! Úgy, hogy el is ismeri a rendezőknek, hogy volt bójája! Vincze Feri esetemár csak hab a tortán...
Másik "kalandom" a hátsó célba vezető bójasornál volt, állitólag ott is volt hibám.
Egyúttal megkérnék mindenkit aki az utolsó körben felvette az 502-es piros Golf 2-es futamát, jelezze nekem! Köszönöm!
Talán meg kellene fontolni nagyszerű versenytársam ötletét, kivel év eleje óta "gyilkoljuk egymást" a kategóriában, hogy minden bója tetejét (a műanyag fedőkupakot) le kellene vágni és helyére teniszlabdát, vagy valami mást kellene belerakni. Így amennyiben akár érintőre is van véve a kapu egyértelműen látszik, hogy kiesik vagy nem. Itt jegyezném meg, hogy mi magyarok ne akarjunk külföldi mintára szlalom versenyt rendezni, mert mint tudjuk arrafelé nem a bója nélküli hibátlan autózás, hanem a lóerő dönt. Talán ez Osztrák barátunk Subaruzásán látszott a legjobban. Náluk a szlalomverseny egyenesben akár 150-190km\h! Itthon ezt azt hiszem rallysprintnek hívják!
Lórihoz csatlakozva kiemelném, hogy a kecskeméti verseny nem drift volt, sőt ha jól tudom fel sem engednek drifteseket a pályára. Talán ha ez eljutna azokhoz akiknek 32.szerre nem sikerült keresztben bevenni a kanyart, annak 33.szorra sem fog!!! Így talán nekem sem 3szor kellett volna nekivágnom az első körömnek. (Egyébként Tökölön éppen drift edzés volt) Viszont az említett Ladás srác és az egyik fekete BMW-s nagyon király volt, öröm volt nézni őket. Gratula nekik!!!
Elgondolkodtató, hogy az idei évben mennyi probléma merült fel a versenyekkel kapcsolatban már a helyszíneken a lebonyolítás közben, de érdemleges válasz vagy utólagos változások nem született. Pl: Beksi Béla és Sárközy Attila esete. Az egyiknek a hátsó lökhárító alsó része leszakadva az autón lógva ütött ki bóját, a másiknak menet közben kinyillott az ajtaja, úgy csapta el. Ezek közül csak egyik ért 2mp-et.
A versenyzők rengeteg munkát fektetnek bele a tizedmásodpercekbe, de elgondolkodtató, hogy így megéri-e?!
Egy pár versenyzőtársammal beszélgetve akiknek minimum kétüléses az autójuk, szívesen megautóztatnánk a nézők közül néhányat. Ők biztosan eljönnének a következő versenyre lehet, hogy akár kedvet is kapva, hogy kipróbálják magukat. A mostani Oszak mezőnyből 2 emberkét én autóztattam meg annak idején. Az egyikük a harmadik évét tapossa már, a másikuknak ez a második.
Üdvözlettel: Vízkeleti János
u.i: Mindenkitől elnézést kérek amiért igy elhúzódott az óvásom miatt a díjkiosztó.
2008.09.08. 20:06
Sziasztok!
Tetszett a kecskeméti verseny!
122 nevező egy szlalom versenyre, az igen szép létszám, ennél többen talán csak a horvátoknál vannak versenyenként.
Ami nem tetszett:
Sokat hibáztak a bírók. Nem írták be a hibákat, ezt magam is láttam, illetve másnak írták a hibát, ezt mások állították. Ez igen nagy hiba, amikor volt olyan is, hogy hárman futottak egy tizeden belül. A +1 körös rádolgozókat nem intették ki, így azok a be nem kalkulált körükkel bekavartak a többieknek. A vége nagyon elhúzodott az óvás, és a kizárások miatt nehézzé vált kiértékeléstől.
Ami kimondottan idegesített:
2007-ben, a már említett horvátoknál az FIA futamon csak szlalomosok indultak. ( Úgy kb. 150-en! ) Nem voltak magukat driftesnek nevező megpördülő bajnokok. Nálunk még mindig rengeteg volt az eltévedt induló, aki nem fogta fel, hogy milyen versenyre nevezett. Rendesen be is kavartak az időre autózóknak. A csúcs az az volt, amikor az egyik Ladás a sokadik megforgása után úgy hajtott vissza a pályára, hogy majdnem összeütközött a pályán tempóval érkezővel. A versenyek magukban is veszélyesek, nem kellene azt még eszetlenséggel fokozni. A szlalomot, és a driftet ketté kell választani, nincs helyük egy versenyen. A néző majd eldönti, hogy melyik érdekli.
Ami tetszett:
A sok induló ellenére pörgős volt a verseny, a vége kivételével nem voltak csúszások. A pálya nagyon jóra sikerült, tempós volt, de mégsem volt veszélyes, bátran, jót lehetett rajta autózni. A környezet, a büfé, a hangosítás a bevált, már jól megszokott volt. Túri Tomi jelenléte nagyot emelt a verseny rangján.
Ami külön élmény volt:
Felvillant egy reménysugár! Láttam egy gyönyörűen autózó Ladást! A srác úgy tolta neki, ahogy a jó időeredményhez kell! Nem volt semmi időveszteség, felesleges csúszkálás! Az autó is nagyon egyben volt, nagyon szépen megépítve, bikaerős motorral, alig ejtős váltóval, gyönyörű hangja volt! Nekem igazi élmény volt, amikor olyan időt autózott, amivel abszolútban is pontot szerzett volna. Gratulálok neki!
Üdvözlettel: Ludescher Loránd
2008.09.06. 21:07
Sziasztok!
Nos ma egy kicsit ráértem és megrajzoltam a lehetséges Extrém kupás pályarajzokat az október, novemberi versenyeinkre.
Az egyik 2 gyorsot, a másik egy szinkronpályát alkot. (bajnokok tornája)
Ha tetszik az ötletem kérlek benneteket írjátok meg véleményeteket!