Zima Pter
1966.03.12-n Budapesten szlettem, hromra duzzasztva csaldunkban a gyermekek szmt. Mivel igen jl sikerlt egyed lettem Apucik mg hromszor prblkoztak, gy hatan lettnk testvrek. (br sokszor hallottam otthon, ha annyi tv csatorna lett volna mint most…)
Apm kezdte a versenyzst, mert n mg csak egy ves voltam, amikor mr harminchrom.
Gyerekkorombl arra emlkszem, hogy htvgenknt Pimpinl szereltk a „kispukkot” s nekem csak az alkatrszek tisztogatsa jutott. Viszont ha nem krdeztem tl sok marhasgot s megtalltam minden alkatrszt, amivel jtszottam akkor mehettem jobb egybl versenyt nzni. Ezek a verseny kilomterek egy letre beivdtak az emlkezetembe, „nagyon sokat tanultam”. Nyakamon keresztbe a biztonsgi v az ablakon kinzve csak az eget lttam, hol Apuci lktt vissza az lsbe, hol az ajtn csattantam. Na ekkor pecsteldtt meg vgrvnyesen a sorsom, eldntttem n is vezetni akarok, ott legalbb tudok kapaszkodni a kormnyba.
Hogy tudjtok mirl beszlek itt van nhny Web cm:
http://zgyuri.freeweb.hu
http://belsoseg.blog.hu/tags/oldtimer_expo?tags=oldtimer_expo
http://steyrpuchclub.uw.hu/zima.html
Nagyon rossz a nv, s dtum memrim, de azt tudom, hogy mindent Zoltn btymnak ksznhetek. vitt el jgkorongozni, megtantott motorozni, s egy Herendi versenyen odaadta a VERSENY TRABANTJT. Neki biztos nem ilyen magasztos emlkek ezek. Verhovinjt elg viseltes llapotban kapta vissza, a Trabit pedig egy Spartacusos edzsnap alkalmval, bal lbfk els prblgatsakor a betonkerts lltotta meg. Biztos gyakorolni kellett volna a visszalpst, akkor taln nem nyomom tvig a fket a kuplung helyett. Ennek a malrnek ksznheten sikerlt akcis ron szert tennem Zoltn btym Kuhr Anti instrukcii szerint polrozott „N”-es Trabantjra. Zoli mindent sajt kezleg csinlt, mert Anti szakrtelmt mr akkor sem tudtuk megfizetni. Dtumokat tnyleg nem tudok, taln isz: 1988 krl indultam elszr szlalomversenyeken, pl: Herenden, Bkki szlalomokon, Pesten az rpd hdi prthzparkol, Felvonuls tr, Ford Fiesta kupa, Jgverseny… Rally 2: Szombathely, Budapest rally, Veszprm, Eredmnyeket se tudom, nem rtk r a serlegeimre, vagy az Ecserin nem szoktk? Aztn jtt a csald s csak 2004-ben tudtam enyhteni azt az rt, amit a versenyzs hinya okozott. Vettem rszletre egy „N3-as Peugeot 205 Gti versenyjrmvet, ami a bukcs s kagyllsen kvl teljesen utcai aut.(dm szerint mg mindig tartozom, pedig nem) lmaim autja egy „B”csoportos Peu 205 T16, ehhez kpest kicsit csaldtam az n 1.6-osomban. Azt gondoltam csak belk, s simn nyerem a versenyeket. Nem gy trtnt. Mr a versenyek helysznre rve reztem ez mr egszen ms, mint a nyolcvanas vek, amikor elg volt a htkznap munkba jrs Trabin a gtlk s rugk kemnytse, valamint 4db peres hasznlt utcai gumi. Rnzsre gy tnt mintha egy rally verseny rajtjnl lennk, a legtbb autt trleren hoztk, szervizstrak, kln garnitra vizes s szraz slick gumi, ehhez mr kell a gumimelegt is, a kasztnik kipakolva keresztbe hosszba frszelve, nmelyik autn annyira kevs a lemez, hogy a sofr lbmunkjt is tkletesen ltni verseny kzben. Remlem valaki, mr gondolkodik azon, hogy a gyerek pedlos autjt egy gokartra ptve akr bajnok is lehetne. Itt jegyzem meg nincs semmi bajom az autptkkel, termszetes, hogy mindenki nyerni szeretne, s ha a „szablyok” engedik, mirt ne tennk. 2009-ben annyi vltozs azrt lesz, hogy a lkhrtkat vissza kell tenni, gy legalbb aut formja lesz a dolognak. Miutn az llamat felvettem a fldrl s tl voltam az els versenyeken, azon gondolkoztam, hogy a vges anyagi keretbl az autt fejlesszem, vagy versenyekre jrjak. Mivel n is nyerni szeretnk, gy 2004-ben csak Pest kzeli versenyeken, egy Vilkn s a Rad kupn tudtam indulni a tbbi induls lehetsgt az autra kltttem. Gtlkat feljtattam, kemnyebb rug, vastagabb stabiliztor, szerv kormny, szlesebb hts futm frt a keretbe. 2005-ben Megyetem rakparti szlalomon indultam elszr ahol vgre elg szoros idket tudtam autzni a nagyokkal is, kategriban Ludescher Lri bcsi mgtt a harmadik lettem, abszoltban pedig Dobos Tibi mgtt egy tizeddel a tizedik. Bztat kezdet utn, gyakorls s nbizalom nvels rdekben elltogattam tbb versenyre is, aminek meglett az eredmnye. Sajnos vkzben elkvettem egy vgzetes hibt, a computerbl kivettk a tiltst, amitl sikerlt sztprgetni a motort. Motorcsere miatt ismt kimaradt egy v, az immobiliser kiiktathatatlansga miatt 2007-is, de legalbb sikerlt vennem egy kes rendszer difit, egy kormny tttelfelezt,s egy garnitra alig hasznlt slick gumit. Szerintem a slick hidegen jobban csszik, mint az utcai gumi s egy szlalom versenyen nem is tud igazn felmelegedni. 2008. oktberre vgre sikerlt letet lehelni az autba br kisebb technikai problmk mg mindig voltak. Nem sikerlt tkletesen sszeraknom a kormny rudazatot, ettl kt centi lett a holtjtk, radsknt a szerv is megadta magt, amitl beton kemny lett a kormnyzs, gy mentem kt v kihagys utn a Kecskemti OSZAK-ra, ami vegyes rzsekkel rt vget szmomra. Ami a legjobban lehangolt, hogy a rengeteg fejleszts ellenre nem hogy szinten maradtam a tbbiekkel, hanem szinte belthatatlan tvolsgra kerltem tlk. Msfl perces plyn tz msodperc klnbsg az elkpeszten sok. Ha az F1-hez hasonlan krverseny lenne a szlalom, minimum htszer lenne Baumgartner Zsolti flingje a szereplsemnek. Az igazat megvallva kicsit elkeseredtem. Az autt sztfrszelni nem akarom, mert kzton is szeretnm hasznlni, max kipakolom a belsejt, habr nem hiszem, hogy ez tl nagy slycskkenst jelentene. Ezutn elmentem a Rad ris szlalomra, s a Veszprmi Extrmkupra is ahol elg jl szerepeltem, br szoks szerint minden krben legalbb ktszer keresztbe lt a htulja, htra valami nagyon puha slick kellene. Persze ez a j szerepls annak is ksznhet, hogy az OSZAK indulibl nem sokan jttek el, aki eljtt termszetesen elttem vgzett. Itt tudtam igazn felmrni milyen ers lett az Orszgos bajnoksg meznye. A 2009-es terveim kztt szerepelt, hogy megprblok indulni a teljes OSZAK sorozaton, ami a lakscsere miatt nem biztos, hogy sikerlni fog, de az els Szegedi versenyre biztos elmegyek.
A „versenyaut” adtai:
http://www.peugeot205klub.hu/tagok/tag.php?i=603
Eddigi eredmnyeim, amikre emlkszem:, bocs tloztam ezekre a kupkra rvan rva:
1988.05.21. Bk-Frd szlalom: Kategria 1. Abszolt 3.
1992. Budapest Red Scorpi Kupa: Abszolt 1.
1995. Szombathely Colorat kupa I. fordul: Kategria 1. Abszolt 2.
2004. BP Vilk Auschan: A3 Kategria 3. Abszolt: sokadik
2004. Radkupa zsia Center:
07.04. 74 indulbl A3 Kategria 4. Abszolt: 22.
07.18. 81 indulbl A3 Kategria 2. Abszolt: 7.
08.01. 79 indulbl A3 Kategria 1. Abszolt: 12.
08.01. 74 indulbl A3 Kategria 3. Abszolt: 8.
2005. Rakpart szlalom: 113 indulbl H2 Kategria 3. Abszolt: 10.
2005. Vilk-Rdi kupa II. fordul Kategria 2. Abszolt 3.
2005. Miskolci Cora II. fordul Kategria 3.
2005.08.20. Mikolai szlalom Kategria 2. Abszolt 3.
2005.08.27. 17.HRT Kecskemt 73 indulbl N3 Kategria 2. Abszolt 12.
2008.10.19. 32.HRT Kecskemt 75 indulbl A4 Kategria 8. Abszolt 22.
2008.10.26. Rad ris szlalom Tkl 39 indulbl Kategria 2. Abszolt 2.
2008.11.15. Extrm kupa Veszprm 101 indulbl
1-es plya A3 Kategria 4. Abszolt 11.
2-es plya A3 Kategria 1. Abszolt 2.
Extrmkupa, belskamers:
http://video.racing.hu/VideoItem.aspx?show=1000385402
http://video.racing.hu/VideoItem.aspx?show=1000385408