[Későbbi] [1283-1264] [1263-1244] [1243-1224] [1223-1204] [1203-1184] [1183-1164] [1163-1144] [1143-1124] [1123-1104] [1103-1084] [1083-1064] [1063-1044] [1043-1024] [1023-1004] [1003-984] [983-964] [963-944] [943-924] [923-904] [903-884] [883-864] [863-844] [843-824] [823-804] [803-784] [783-764] [763-744] [743-724] [723-704] [703-684] [683-664] [663-644] [643-624] [623-604] [603-584] [583-564] [563-544] [543-524] [523-504] [503-484] [483-464] [463-444] [443-424] [423-404] [403-384] [383-364] [363-344] [343-324] [Korábbi]
Zajlik az élet De kell is ez, mert bár én nagyon fiatal vagyok itt, de nagyon betespedtnek és szétesettnek látom a szlalomos vilagot az országban és ahogy elnézem nem csak vas megyében van ezekszerint így.....
Hajrá , előre a közös megoldásért! Mert egy dolgot mindig elfelejtenek sokan: a rendező nélkül nincs verseny , versenyző nélkül kinek rendezünk.... tehát jólenne közös értelmes jövő kép kiötlése! És az sem lenne hátrány , ha az idősebb (többet látott) versenyző meghalgatná végig a fiatal lángólót, és a fiatal meg tisztelné a másik korát....
Egy ötlet: ha valaki kitalál valamit ,legyen nyoma ,azzal együtt , hogy hányan támogatják.... szerintem...
üdv: Zsóóóótti |
Sziasztok!
Valóban kidőlt Adriék alól a benevezett autó Fehérváron, és akkor a \\\"vontató\\\" autóval, az Avensis Verso D4D-vel fejezték be a versenyt. Az akkor nem volt ütőképes autó, így senkit nem zavart. És még sorolni lehetne hosszasan a példákat, ami alapján nem volt példátlan a vasárnapi eset. Számomra az a felháborító, hogy olyan kezdi el osztani nekünk az észt, aki már az első oszakos versenyén okosabb mindenkinél.
A jobb eredményekhez jobb autók kellenek, és az Oszakban egyre jobban megépített autók vannak, amikkel nem tudják felvenni a versenyt az N-es autók. Ezeknek kellene bevezetni az N abszolút értékelést, hogy sajátjaik között legyenek értékelve. A teljesen átalakított autóknak, pedig létrehozni a H kategóriát, szintén külön absz. értékeléssel.
Unalmas lenne, ha 10 egyforma versenyből állna a bajnokság, ezért lehetnek lassabb, vagy gyorsabb versenyek a helyi adottságoktól függően, de ilyen helyen, ne lehessen ekkora sebesség, ami mindenkire veszélyes.
A pontozásnál külföldön 5 indulóig felezik a pontokat, és ha már hatan indulnak, akkor adnak csak teljes pontokat. Ezt itthon is bevezethetnénk.
Az ötletbörzét lehetne még folytatni.
Üdv: Ludescher Loránd
|
Én nem hinném hogy ugy reagáltam volna én a véleményemet irtam le és az nem volt senkire sem sértő de ha te úgy érzed akkor elnézést.
Lehet hogy mi nem rendezünk mnasz regisztrált slalom versenyt de annak anyagi okai vannak aki tudja mi az versenyt rendezni az tudja miről beszélek.
üdv Köpci
Horváth Péter én nem találtam meg az oszakot ha valami gondom van egy versennyel akkor az észrevételeimet irom le már az is bajj!!!!! |
Sziasztok.
Én csak olvasója vagyok a forumnak de megint csak a problémák vannak ezzel kapcsolatban szeretnék valakit megkérdezni. Hogy megint miért pont a 2 Veszprémi gyerek (Köpci, Gergic) indította el a keveredést. A tavalyi évben ugyanugy mint az idejiben a Veszprémi versenyen kívül még olyan versenyen ők ketten nem indultak ahol nem osztották volna ki a rendezőket. Az olvasat között látom hogy sikerült nekik megtalálni az Oszakot amely MNÁSZ. álltal regisztrált verseny amelyeken valószínű hogy minden kitételnek megfelel nem mint a VEszprémi verseny ami ugyszintén nem hasonlít a szlalomversenyhez. Akkor miért. |
Sziasztok!
Én is úgy látom hogy egyeseknél nagyon megy a vérre menő fikázás Lóri bácsival szemben!
Vannak bizonyos emberek akiknek mindig szídni kell valakit!
Úgy gonolom hogy ez a fórum nem erre lett kitalálva, hanem a nevünket felvállaló véleménynyílvánításra!
Én sem sérelmezem Lóri bácsi dupla nevezését, én is voltam ilyen helyzetben hogy az autó feladta a küzdelmet! Igaz kat. azonos autóval rajtszám ragasztással, de engedtek menni a rendezők!
Ami szerintem rendes dolog az Ő részükről, mert ha az ember 100-200 netán 300km-t autózik egy jó versenyért, akkor örül ennek a lehetőségnek és nem kell 20 mp. múlva befejezni az egész napot!
Nem ingyen és bérmentve engedték nevezni, ezt ne felejtsük el!
Gondolkozzunk!
Ha veletek történne ugyanez, és lenne ilyenre lehetőségetek, kihasználnátok vagy sem?
Szerintem sokan úgy lennétek vele, hogy versenyezni jöttünk!
Versenyző!
Nem tudom ki vagy, de úgy gondolom hogy az évek során nagyon szép kis csapat lett az OSZAK, ha valami baj volt, mindig segítőkész volt mindenki, és szerintem családias légkörben teltek el a versenyek!
Tiszteljük meg egymást annyival hogy ha valami nem tetszik egymás szemébe mondjuk, nem pedig fikázzuk névtelenül!
Úgy gondolom hogy ennyi őszinteség mindenkinek jár!
Röviden ennyi lett volna a reagálásom!
Azért további jó felkészülést mindenkinek!
Üdv: Kispál Adrienn
|
Sziasztok!
Sajnálatos dolog, hogy egyes emberek a véleménynyilvánítást megtorlásként próbálják alkalmazni. A Lóránd kettős nevezésére először én is azt hittem hogy szabálytalan, de nem voltam lusta elolvasni a szabályzatot és megállapítottam, hogy szabályos. A szabályokat nem a Lóránd hozta, ezért nem értem miért hibáztatják egyes emberek a kettős nevezésért. Sajnos vannak a szabályok között képlékenyek is, de ezt a szabályalkotók feladata megoldani, mi az építő hozzászólásokkal könnyíthetjük a munkájukat, pl.: STOP vonal.
Tsztelt Versenyző!
A névtelen vélemény szerintem nem vélemény, van olyan hogy a versenyzőtársakkal nem egyezik a véleményünk, de ezt kultúrált formában egymással szemben vagy a fórumon Névvel meg lehet beszélni. A Lórándot személyesem is ismerem, és úgy gondolom hogy meg lehet vele vitatni, ha nem tetszik valami.
Török György |
Sziasztok!
Ebben a hülye rohanó világban mindenki igyekszik kikapcsolni valahol,mink akik versenyezni járunk az autósportot választottuk.Autósporton belül is valamiért a szlalomot bár biztos nem mindenkinek ez az álma de ez az elérhetö.Ezeket a versenyeket valamikor ügyességi versenyeknek is nevezték.Mára már csak szlalom ami inkább a bátorságról mint az ügyességröl szól.Ne menjünk nagyon vissza az idöben 2007-ben még abszolultot is lehetett nyerni N-es autóval azóta egyre gyorsultak a pályák és egyre épültek a szörnyetegek.Aki tehette épitett,mert csak igy tudott szinten maradni,a többiek csúsztak egyre lejebb.Talán ekkor kezdte elveszteni amatör jellegét ez a szakág és ezzel egyidöben a pályák is elveszitették a technikás részeket.Miért kellett felboritani a magyar szlalomhagyományokat?Nézzünk egy agyonutált rakparti versenyt amit nagyon sokan szidtak mégis ott voltak,tele visszaforditóval,hordóval,bólyasorral...150 nevezövel(mert többet nem engedtek nevezni)3000 nézövel!Tele idegen soha nem látott versenyzökkel,mert el mertek indulni rajta,oriási csaták voltak,most meg 60-80 induló ami 80%-a állandó résztvevö.Mint irtam az elején is azért jövünk ide mert jó akarjuk érezni magunkat,de amikor mondjuk egy N-es versenyzö meglát egy olyan pályát,mint az utolsó két Oszak-os pálya volt elmegy az egésztöl a kedve.Szép lassan fogy a motiváció,Mert én nem erre számitottam SZLALOMOZNI jöttem az volt kiirva SZLALOMVERSENY lesz.Ádámnak igaza van az A-autót már nem lehet megverni N-el,de azért az se természetes,hogy ekkora külömbség legyen.Ha lehet a magyar szlalomot tartsuk meg magyar szlalomnak és ne akarjuk mindenáron megváltoztatni.Szerencsére rengeteg épitö kritika és kérdés vetödik fel a fórumon,érdemes lenne megfontolni és megválaszolni!Ha nem muszály ne keressünk "tolatóversenyt"inkább fáradjunk le az Oszakon és érezzük jól magunkat.
Más:Ha valaki látta hol bólyáztam a 2.-3. körömben irja már be,mert senki nem tudta megmondani és nagyon érdekelne.(107-es szürke vw polo)Köszönöm!
Üdv.:Halápi Zsolt
|
Nagyon jó ,hogy enyi vélemény van. Él a fórun, a mezőny. Írjon mindenki akinek valami problémálya van. Kiváncsian várom ,hogy másnak mi nem, és mi tetszik. |
Sziasztok!
Nézzétek meg a Vincze Feri videóját, ahol 1,25-nél jól látszik, hogy az aknafedőn nincs gumi, hanem jóval mellette van egyetlen árva gumi. Ágó Bélánál már két gumi van az aknafedőn 1,10-nél, és 1,50-nél. Tizedek számítottak a végén, így fontos lett volna a mindenkinek egyforma pálya! Nem lényegtelen, hogy itt hol volt a gumi, vagy hol nem volt, mert ebből a kanyarból kifelé kaptam el a traktorgumit.
A rajtokat is meg megtekintheti bárki a másik felvételen, látszik, hogy nem egy pontból indulnak a versenyzők.
Miért az én rajtom fájt "versenyzőnek"?
Üdv: Ludescher Loránd |
Sziasztok!
Próbálom újra, mert amit tegnap írtam az nem ment át, és közben Ádám is írt ebben a témában, így van átfedés, de elküldöm, ha már leírtam!
Látom az én "dupla" nevezésem csípi sokak szemét! Akkor gondoljuk végig az eddig ebben a kérdésben történteket. Volt már olyan, hogy valaki nem azzal az autóval fejezte be a versenyt, amelyikkel elkezdte? Igen, többször előfordult már, hogy olyan induló, akinek tönkrement az autója, az másik autóval folytatta a versenyt. Éppen itt Kiskőrösön 2008-ban is volt ilyen autó csere! Egyszerűen átkerült a rajtszám egy másik azonos csoporba, és géposztályba tartozó autóra, és befejezte vele a versenyző a versenyét. Olyan is volt, hogy azonos hengerűrtartalmú autóba ült át, akinek leszakadt a szelepe, de cserélgették az N-es, és A-s gumit, tehát nem igaz, hogy csak teljesen azonos kategóriában lehet tovább folytatni a versenyt. ( N2-A2) Erre is volt már példa. Az én esetemben az A csoport volt azonos, a géposztály különböző. Ha korábban engedték a cseréket, akkor ez a csere miért nem volt lehetséges? A korábbi esetekben nem kellett senkinek újabb nevezési díjat befizetni. Átragasztotta a rajtszámot, és ment tovább! Amikor összetörtem az autót, akkor odamentem a rendezőkhöz, hogy mire van lehetőség. Ágó Béla felajánlotta a 12R6-ot, hogy menjek azzal. Azonos csoport, azonos géposztály, mint már annyiszor másoknál! A pályára sokkal jobb lett volna mint a széles Trabusa, és Béla is ment már az én autómmal több versenyen is. A rendezők felajánlották, hogy úgy mehetek a Trabusával is, ha teljesen új nevezésnek veszik, mivel a versenyen csak egyszer értékelnek, és az A1-es Trabanttal már nem megyek tovább, így nincs akadálya a Trabusával történő nevezésnek. Befizettem a nevezési díjat, nem kaptam rosé bort, viszont kaptam másik rajtszámot, és mentem. Kaptam 5 sec büntetést a késői gépátvételért, de ezt az autót választottam. HIBÁZTAM! A Béla autójával kellett volna mennem! Akkor nem ezen csámcsogna mindenki, akinek lyukat ütött az igazságérzetén, és valószínűleg jobb eredményt értem volna el. Ki tudja?
Amikor először lehetett autót cserélni valakinek, akkor szabadult ki a szellem a palackból. Vagy a határokat kellene tisztázni, vagy betiltani minden cserét. Vagy megadni a rendezőknek a mérlegelés jogát, hogy mikor, mit engedélyeznek, ahogy itt is történt. A verseny után itt is volt mód óvásra, miért nem tette meg senki, akit zavart?
Egyébként vesztett valaki akár egyetlen pontot is miattam? Mert akkor nagyon sajnálom!
Versenyző!
Visszamentünk egy főrendezővel a versenybíróhoz, aki elmondta, hogy azzal a gumival valóban gond volt, ezért engedték, hogy menjek újból! Az autócsere esetét leírtam, a rajtszámot elnézted, az nem ugyanaz volt! Mindenkinek érdeke, hogy jól álljon be a rajtba, és ne legyen hátrányban! Aki rosszul állt be, az hátrányban volt! Itt még nincs "hendikep" rendszer, mint az ügetőn. Itt a rajt nem volt egyértelműen meghatározva, keresztben volt a fotocella, nem biztos, hogy te láttad jól, hogy hová kell állítani az autót, és nem az a sportbíró, aki mindenkit beállított aznap. De te biztos jobban tudod! Ebben az esetben kérlek segítsd a rendezők munkáját hasznos észrevételeiddel.
Miféle vélemény az, amihez nem adod a neved?
Most én lettem az új célpont, az állandóan szidott Dömötör Úr helyett? Folyamatosan olvasom a rá zúdított panaszáradatot a fórumban. Szegény olyan versenyeket rendez, ami néhányaknak nem tetszik. Az első számú közellenség lett, mert rászálltatok! Lehet, hogy sikerül is elűzni, és akkor kereshettek újabb célpontot.
Valakit mindig fikázni kell?
Engem felejtsetek el!
Ludescher Loránd |
Biztos lesznek olyanok akik átépítik H-ra a kocsijukat, ha már az A-s nem lesz esélyes Absz.-ra. 100%
A kérdés az, hogy hol lesz meghúzva a határ A és H között?
Amatőr az csak a neve, de szerintem ez a kupasorozat már rég nem amatőr.
Ádám
2009.07.14 15:54 Vízkeleti János „Csak egy kérdésem lenne az N abszolút támához:
Ha előbb utóbb a H-s autók elkezdik verni az A-s autókat abszolútban, akkor az összes A-s lecseréli az autóját H-sra aki el akar érni valamit? Vagy úgy tekintjük, hogy ez így van rendben?
Amatör kupa mi? Csak "amatőr" autóval nem tudsz nyerni!
Üdv.: Vízkeleti Jani” |
Csak egy kérdésem lenne az N abszolút támához:
Ha előbb utóbb a H-s autók elkezdik verni az A-s autókat abszolútban, akkor az összes A-s lecseréli az autóját H-sra aki el akar érni valamit? Vagy úgy tekintjük, hogy ez így van rendben?
Amatör kupa mi? Csak "amatőr" autóval nem tudsz nyerni!
Üdv.: Vízkeleti Jani |
Sziasztok!
Pár gondolat:
Nekem tetszett a verseny, bár már a pályabejárás alkalmával is kinéztem pár helyet ahol nagyobb bajok is történhettek volna... (szerencsére csak volna). A tavalyi verseny nekem jobban bejött ott több volt benne a teknikás rész. A célegyenesben lévő "lassítón" 2-ben gázelvétel nélkül lehetett átereszteni az autót, de ez már a bátorság és a vakmerőség határán volt. Szlalomra ez már túl gyors. Ausztriában is volt ilyen lassító ahol a RAV4-el 4.-ik padlón (140felett) lehetett átmenni, csak ott volt rendes bukótér. (meg ott ilyen a szlalom)
A pályabejárás nagyon fontos dolog amit egyre gyakrabban félvárról veszünk. Legyen normális edzés. Lehet rövidíteni az edzés idejét pusztán annyival, hogy nem várnak két autó indítása között sok időt. Edzésen nem kell száguldozni, ha utoléri valaki a másikat akkor így járt.
Néhány verseny nagyon elhúzódik, ami a távolról jött versenyzőknek igen nagy problémát jelent. Eddig talán Szombathely volt az ahol viszonylag sok (64) nevező mellett igen jó időben be tudtuk fejezni a futamokat. Rövid szünetek a futomok között és gyors rajtoltatás. Nem kell 1 órás ebédszünet és nem kell elhúzni a díjkiosztót sem.
Aki járt már vagy látott külföldi szlalom versenyeket az észrevette, hogy Ausztria, Csehország, Szlovákia, Horvátország és Olaszország szlalom versenyihez képest a Magyar versenyek lassúnak számítanak (még a kecskeméti gokart pálya is). A gyors versenyekkel nekem nincs porblémám, de jobban esik a jó eredmény egy teknikás pályán. Régen Kecskeméten a Tesco parkolóban voltak olyan versenyek ahol a 2 perces pálya végén majdnem kiköptem a tüdőmet a fáradtságtól. 5-6 versenyző volt 1mp-en belül. Most max csak a melegtől izzadunk meg egy-egy pályán és az idők sem olyan szorosak már. Személy szerint én nem értek egyet azzal sem, hogy 2 időt összeadunk. A leggyorsabb nyerje meg a versenyt. Akkor az utolsó pillanatig nyílt marad a küzdelem és nem kell matekozni. Elvégre a szlalom arról szól, hog a kijelölt pályát ki tudja a legkevesebb idő alatt hiba nélkül teljesíteni. Szerintem az a leggyorsabb versenyző aki a legrövidebb idő alatt tudja teljesíteni a távot és belead mindent. Ha most az egyik futamon hibázol akkor menned kell 2 hibátlant gyorsan és pontosan, ergó kicsit lassabban és ovatosabban.
Viszont az a gondolat, hogy az N-es autóknak is legyen esélyük beleszólni az absz. dobógóba szerintem nem járható út. Csak két módon lehetséges, vagy az N-es szabályok enyhítése, vagy az A-s szigorítása. Ez szemben áll a kategóriák alapvető céljával. Nem ismerek olyan versenysportot ahol az N-es autók partiba vannak az A-s autókkal abszolút eredményekben. De ez így normális. Utcai és Épített. Nálunk az A-kategóriában a szabály, hogy nincs szabály. Pont ettől vannak ilyen változatos és látványos autók
2006-ban nagy küzdelemben az utolsó versenyen dőlt el a bajnoki cím, Dukai Gabival küzdöttünk és nekem jött ki jobban a lépés. 2007-ben ennél könnyebben sikerült ugyanez, csak Sárközi Attila ellen. Tavaly már látszódott hogy hova fejlődott itthon ez a sportág, az utolsó versenyen rendeződött át a tabella eleje. Idén az év elején csak pislogtam, hogy az eddig ütőképes autóval szinte labdába se tudtam rugdi az absz. dobogón. Nem én lassultam, hanem a többiek lettek erősebbek. Sorra épültek a jobbnál jobb autók és jöttek az ügyesebbnél ügyesebb kezű versenyzők. És itt a lényeg: tehetség nélkül a legjobb autóval is elverik az embert, de egy gyenge autóval még az évezred tehetsége sem rughat ladbába. Ez egy teknikai sport ahol igenis szerepet játszik a pénz, és ahogy fejlődik a sportág ez az összeg csak nagyobb lesz. De ez még így is messze a legolcsobb autóversenyzési forma. Évről évre fejleszteni kell ami pénzbe kerül, de ha ott akar lenni valaki az elejében akkor arra áldozni kell. N csoportban nincsenek nagy újítások, és nem is kerül annyiba, viszont nem is nagyon kell absz. 10 közé kerülni. (Kiskőrösön első 10 között 3 N-es autó volt, Mezőkövesden meg egy sem).
Volt olyan felvetés, hogy valaki máshogy állt be a rajthoz és neki lehetett a másiknak meg nem. Én is próbáltam minél egyenesebben és nem pedig kanyarból rajtolni, nem is szóltak érte semmit. Meg kell próbálni, ha nem tetszik valakinek akkor odameny a rendezőkhöz és szól. De mivel senki nem szeret népszerűtlen lenni ezért csendben marad. Ha "versenyző" aki még a neved sem vállalod nem szóltál érte a rendezőknek akkor le kell nyelni a békát sajnos. A másik dolog annak a bizonyos versenyzőnek a megemlítése akit ismersz és mondjuk ki Ludescher Lorándnak hívnak. Volt egy pályabejárás autóval ahol pesti csúcsforgalomhoz hasonlóan lépésben tökölve végigszenvedtük a pályát. Igazából semmire nem volt jó, főleg arra nem, hogy az íveket látni és próbálgatni tudd egy ilyen gyors pályán. Ezek után kb 2 órával később elrajtolt Faterom és megtette az első körét. Ebben az első körben az ominózus gumi fennt volt a padkán nem pedig a helyén a csatornafedőn.(tehát neki akkor úgy tűnt, hogy a helye a padkán van) Elhagyta azt a kanyar, majd valaki bekiabált, hogy rossz helyen van a gumi. A pályabíró visszatette a helyére és a második körben már egy teljesen más ívű kanyarba érkezett meg a legnagyobb meglepetésére. Most akkor vagy figyeljen oda a bíró és legyen a helyén minden, vagy 1 futamon belül ne variáljon bele a pályába mert az veszélyes a versenyzőre nézve. Szerintem tök jogosan állt meg és kapott új kört. Sajnos ebben az új körben viszont kiütütte az autó alól a futóművet az egyik traktorgumival. (tavaly a traktorgumi miatt felborult egy autó. Ha nem akarja a rendező, hogy a versenyzők kiegyenesítsenek egy kanyart akkor ne egy 70 kilós gumit rakjon oda, hanem egy bóját)
Ezek után jött a kérdés, hogy mehetne-e a másik autóval ami más kategóriába tartozik. Hosszas tanakodás után engedélyt kapott rá és átvették a másik autót, fizetett még egy nevezési díjat és kapott 5mp büntetést késői gépátvételért. Ha ez kivételezés akkor említek 2 példát: Horváth Bence autója tönkrement és Ördög Pista bácsi kölcsön adta neki a kocsiját. Csak a rajtszámot ragasztotta át, ha jól tudom a kategóriák azonosak voltak. A másik eset amikor a Hegedűs Andris A-s kocsija ment tönkre Debrecenben és Halápi Zsolti adta oda az N-es Pólót, ami Hegedűs Andris futamai alatt A-s lett mivel a lerobban kocsija slick gumijait minden futam előtt átszerelte. Itt már kategória váltás is volt. Viszont nem volt időbüntetés és új nevezési díj sem, csak a rajtszám lett átragasztva. Ami ezen a versenyen történt az nem kivételezés, hanem a rendezők segítő szándéka a szabályok betartásával, hogy senkinek ne legyen elrontva a versenye/szórakozása. Még seninek nem harapták le a fejét a rendezők, minden problémát meg kell kérdezni és max nemet mondanak rá.
Kb ennyi lett volna így hirtelen, remélem nem bántottam meg senki, nem állt szándékomban.
üdv: Ludescher Ádám |
Szia Béla!
Az én olvasatomban a Túra kategóriának még szigorúbb szabályai vannak, mint az „A” kategóriának, de mindegy ezen ne rágódjunk. Nem az elnevezése a lényeg.
Szerintem jobban megéri a már bevált dolgokat átvenni és alkalmazni, mint újra végigjárni a szamárlétrát, lásd itt a fórumon és gondolom beszélgettél pár emberrel.
A dupla nevezéssel kapcsolatban, mindenki döntse el maga mennyire etikus a többi versenyzővel szemben. (itt nem feltétlenül a versenyzőre gondolok, mert szerintem, ha lehetősége lenne mindenki, én is így tennék) Nekem a Kecskeméti versenyen az első körben eltörött a féltengelyem. (mint a Dicsa Tibinek is) Hegedűs Csabi, odajött és érdeklődött, hogy tudom-e folytatni a versenyt, vagy kihúzhatnak a rajtlistáról? Nem volt nálam tartalék féltengely, se tartalék autó, pusztán kíváncsiságból megkérdeztem, indulhatnék-e más autójával, ha már lejöttem. Csak mosolygott és azt mondta, nevezés max a gépátvétel végéig van, de kétszer amúgy sem nevezhetek. Ezért írtam az előző hozzászólásomban, hogy az OSZAK-on nincs dupla nevezés, és szerintem, ez lenne a normális.
Egyébként pedig köszönöm a helyi csapatnak, hogy a verseny végén még meghegesztették a féltengelyemet, így haza tudtam jönni.
Tetszik a kezdeményezés, hogy végre a versenyzők véleményét is megtudjuk. Gratula remélem lesz eredménye is.
Üdv: Zima Péter
|
Nekem tetszett a verseny igaz aki ismert nekem sok verseny tetszik de a pályán elhelyezett óriás méretű gumikon azért féltetettem
az újonan elkészült autómat miért nem lehet kissebb gumikat használni? Aki azt állítja hogy ez a pálya veszéjtelen volt az hazudik csoda ennél a
tempónál senkinek nem lett baja mint versenyző mint néző. A kategórialesosztást tényleg át kéne gondolni és lassan
nyilvánosságra hozni hátha lenne egykét okos ötlet még versenyzői részről amit hozzá lehetne irni.
Köpci |
Én pedig szeretnék gratulálni még Ágó Béla autójához!!!!
Térdenállva sikítottam a pálya szélén! |
Peti
Az év eleji munkapéldány tartalmazta ezt a verziót is. Nyilván egy éves bajnokságban már nem lehet év közben módosítani. Jövőre szerintem semmi akadálya a H vagy más elnevezésű csoportnak. Az év elején max 4-5 autó lett volna. A jelenlegi "A" csoportot az aktuális versenykiírás is Túra autónak nevezi. Az , hogy nem hasonlít más szakágra az nem baj.
Tibi hozzászólásával egyetértek. Részlet az éves kiírásból:
" 1. 4. 1 A pálya kialakításának szempontjai
- A kihelyezett gumifalnak és bójaakadályoknak veszélytelennek kell lenni a versenyzőkre nézve.
- A cél után STOP vonalnál szükséges kötelező megállással. A cél és a STOP vonal között
elegendő akadálymentes helynek kell lenni a biztonságos megálláshoz."
Ehhez ugye nem kell hozzátenni semmit?
"versenyző"
Biztosan ismered a részleteket, de az a versenyző lényegében autót cserélt és fizetett még egy nevezési díjat, így az első köre után folytatta a versenyét a 2. és 3. körrel. Gépátvételről való késésért kapott büntetéssel, és pélyabejárás nélkül, új rajtszámmal. Biztosan nem a második palack Rosé borért tette…
Aki klasszikusan kétszer nevez az kétszer teljesíti a teljes versenyt pályabejárással és futamokkal. Ugye itt nem erről volt szó? Alapvetően igazad van, mint ahogy az egyik elöljárónak is aki azt válaszolta amikor megkérdeztem, hogy miért kaptam 5 mp büntetést: ha nem tudok megállni a stop vonalig, akkor a cél előtt már lassítsak. Így tettem… 4 pont és négy hely az abszolútban. Majd legközelebb ügyesebb leszek.
Köpci
Kösz a képeket!
Feri, Ádám, Tibi
Gratulálok az abszolút dobogóhoz!
Bencének meg ahhoz, hogy 75 századon belül ment 3 kört.
Ágó Béla
|
Nekm olyan észrevételem van a versennyel kapcsolatban ami egy versenyzőtársunkra nézve szerintem kivételezés!!
Ezért elnézést a névtelenségemért de névvel nem irnám le mert ismerem személyesen az urat és tisztelem eddigi
eredményeiért.DE nekem első mozzanatként az nem tetszett hogy megáll az első mért köre közbe és nekiáll először
egy nézőnek,versenyzőtársának mondani hogy az a gumi nem volt ott a csatornafedélen az első lassító után és mikor
kiderül hogy NINCS igaza akkor pedig egy új mért kört engedtek neki a rendezők. Jó ez rendezői hiba mármint az új KÖR.
De tovább haladva az autója felmondta a szolgálatot "nem tudom miért" és utánna ugyanazzal a rajtszámmal
egy másik autóval másik kategóriba indulhatott! Továbbá ő a rajba beállhatott úgy hogy rögtön egyenesbe rajtolhatott
és a fotocellától két méterre a mögöttem induló srác "junior" neki már a rajtoltató azt nem engedte hogy kicsit visszatolasson
és ő kb 50 cm re állt a fotocellától úgy hogy kanyarból rajtolt. A versenyről annyit hogy a pálya mindenkinek ugyanolyan és
nekem tetszett bár néhol kicsit szűk volt és a nagyméretű teherautógumikat inkább nélkülözni kéne . Az oszakos szabályrendszert
tényleg átt kéne reformálni mert igy ezekkel az épített "Kis Rakétákkal"nehéz A kategóriába felvenni a versenyt és nem a jövőév
elején kéne 4 héttel a verseny előtt kifüggeszteni hanem mondjuk 2 max 3 hónap múlva hogy legyen idő akár autót építeni vagy átalakítani
az új szabályrendszer szerint.
üdv |
Nekem a szlalomverseny a hobbim, egyfajta szórakozás, hogy kizökkentsen a hétköznapi hajtásból. 25 éves szlalomos múlt után számomra a győzelem már rég nem létkérdés, én pozitív élményekkel szeretnék eljönni egy versenyről. Úgy gondolom, hogy azok közé a versenyzők közé tartozom, akik ha elmennek egy versenyre, elfogadják a rendező által felépített pályát és azon mennek, ami van. Nem próbálják meg verseny előtt módosítani, maximum ha nem tetszik, legközelebb nem mennek el. Most Kiskőrösön voltak furcsaságok bőven. Reggel ¾ 7-kor a már felépített pályát versenyzői kérésre módosították, mert szűk, aztán OSZAK kérésre ismét módosítottak, mert nem biztonságos. 7,20 körül a célegyenes gumikkal lassított részét kinyitották, így tényleg csak egy egyenes volt, majd 8,10-kor a célegyenesbe bójakapuk kerültek, alig eltolva.
1. Az a rendező, aki ebben a nehéz anyagi helyzetben szponzort, pénzt szerez egy nívós verseny megrendezésére, figyelmet fordít minden apró részletre a pálya körül, felépít egy pályát, amit jónak tart- mert technikás és nem gyors (mert ez a hely erre volt alkalmas) - aztán többszöri módosítás után (amit neki csak végrehajtani van joga)- a pályát ért kritikák után utólag azt kapja, hogy ez az ő pályája, biztosan elgondolkodik a folytatáson.
2. A pályabejárás 7-kor kezdődik, ezért joggal feltételezhetjük, hogy egy kész pályát járhatunk be. Ehhez képest minden gyalog megtett kör közben változott a pálya.
3. A felvezető kör szóljon már arról, hogy haladunk a pályán és ne kinyomott kuplunggal, üvöltő ventillátorral kelljen lépésben (háromszor négyszer megállva) megtenni a távot, mert gyalog már párszor bejártuk.
4. A gumikkal jelöljük a pályát és ne útakadályoknak használjuk, hogy a kamiongumit biztosan kikerülik, mert mi van ha mégsem sikerül, és 60-70 kg-os gumikkal ütközünk. Az N csoport nagy része lábon jön a versenyekre, és úgy is szeretne hazamenni.
5. Aki ezt a célegyenest jóváhagyta, biztos sokkal bátrabb, mint én, de nekem ott átszáguldani nem esett jól, sőt: félelmetes volt. Én tudom a fotocellánál a sebességemet, mint ahogy mindenki, s úgy gondolom, a gyengébb autók 80-90-el, a top autók jóval 100 fölött mentek. Az enyhén eltolt lassító, ami csak arra volt jó, hogy meglengesse a már akkor is gyors autókat, nagy hiba volt. Gondoljunk Dicsa Tibi első körére: ő össze tudta szedni az autóját, de lehet, hogy én nem tudtam volna, és azt sem, hogy három tetőn átfordulás közben kit, vagy mit török össze. Nem kis veszélyben voltak a célegyenesben az autóktól 1,5 m-re álló nézők, és a lelkes rajtoltató – aki a 20. autó után oda se nézett a mellette elszáguldókra.
Nem vagyok a gyors versenyszakaszok ellen, de azok legyenek biztonságos helyen (mint a kecskeméti gokart pálya, vagy Mezőkövesd), mert egy esetleges balesetnél az első számú felelős a versenyző.
Javaslom, hogy a pályák átvétele előtt egy versenyzői múlttal rendelkező személy (aki nem indul a versenyen) nagyobb tempóval is véleményezze a biztonságot.
Dobos Tibor |
Köszönöm a hasznos infókat a pályáról.
A pálya nem volt rossz, leszámítva, hogy én olyan bajnokságba neveztem amit szlalomnak hívnak. Ennek ellenére szűk utcán 100km/h sebességgel kellett robogni, ahol a nézől nem kis veszélyben voltak, magamról ,és az autóról már nem is beszélek. Az egyenes kell, és elengedhetetteln, de nem kéne erőltetni a 50 m-nél hosszabb egyeneseket,mert arra sem álló helyzetből fordulunk rá! Az N-es autóknak lehet csak 80km/h, de az A-s "autónak" az már lehet 110km/h is.Én N-es autóval szeretném felvenni a versenyt az A-s autókkal, de egyre csak távolodok tőlük, mert az egyenesekben kapok még +2mp-et körönkénet. Vagy akkor az apszolút csak az A-s autóknak van??? Ha lenne keret rá én is építenék autót, de ez van. Vagy aki N-es menjen el tolatóversenyre???????????????????????????????????????????? Nem kéne lassítani a pályákon??? Visszafordító miért nincsen??? Bólyakapu miért nincsen több??? Ki ,mit szól????? Vélemények?
üdv Misi |
[Későbbi] [1283-1264] [1263-1244] [1243-1224] [1223-1204] [1203-1184] [1183-1164] [1163-1144] [1143-1124] [1123-1104] [1103-1084] [1083-1064] [1063-1044] [1043-1024] [1023-1004] [1003-984] [983-964] [963-944] [943-924] [923-904] [903-884] [883-864] [863-844] [843-824] [823-804] [803-784] [783-764] [763-744] [743-724] [723-704] [703-684] [683-664] [663-644] [643-624] [623-604] [603-584] [583-564] [563-544] [543-524] [523-504] [503-484] [483-464] [463-444] [443-424] [423-404] [403-384] [383-364] [363-344] [343-324] [Korábbi]
|